Zoeken

Blog: Experiential Marketing; ‘Beleven en creëren’

“The experience is the marketing”

Waar is de beleving?
In deze tijden gebeurt er veel online. De enorme technische ontwikkelingen brengen veel mogelijkheden, maar hebben ook een keerzijde. Door altijd online bezig te zijn op onze devices, vergeten we soms dat we ons in een echte wereld begeven, waarin fysiek contact bijna zeldzaam is geworden. Even stilstaan bij het moment is niet meer vanzelfsprekend in een tijd waarin iedereen druk en altijd bereikbaar is.

Het zijn de kleine momenten waarin je écht contact maakt met mensen. Persoonlijk en face to face. De online mogelijkheden vormen hier slechts een verlengstuk op. Het moment waarin je mensen persoonlijk aanspreekt, maakt dat je je telefoon even vergeet en je laat verrassen door wat er allemaal te zien is om je heen. Experiential marketing gaat in op de beleving van de klant. door contact te maken en momenten te creëren, bouw je aan een band tussen merk en consument. Boodschap door beleving. dus wat het is en waarom.

Groot worden door groot te denken
De grote namen die gebruik maken van experiential marketing zijn Disneyland en Heineken. Disneyland is de beleving: “Experience the magic world of Disney”. Heineken wilt de consument zelf laten laten beleven wat het product voor een waarde toevoegt. Het is de ervaring die de consumenten vervolgens delen zodat het product wordt gepromoot bij vrienden, kennissen en familie. Door een persoonlijke en onvergetelijke ervaring blijf je bij de klanten in hun gedachten hangen.

Hoe worden we groot?
Waarom is het nou zo belangrijk om Experiential marketing te gebruiken? Veel van je klanten willen betalen voor de ervaring die een product ze biedt. Denk aan Starbucks.. je kan Starbucks niet promoten wanneer je het niet zelf een keer hebt ervaren. Experiential marketing wordt natuurlijk ook gebruikt voor het positioneren van je merk. Bij Southwest Airlines zingen de stewardessen de veiligheidsvoorschriften om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Wanneer het niet mogelijk is om je te onderscheiden op het gebied van aanbod moet jij je kunnen onderscheiden in de belevingen van consumenten. Veel bedrijven gebruiken Experiential marketing om de sales van de non-experience producten te vergroten. Vooral Heineken blinkt hierin uit met de ‘Heineken Experience’ in Amsterdam. Nu is dit niet voor elk bedrijf mogelijk. Wel kun je met een setting op verschillende plekken een experience creëren.

Creating the experience
Maar hoe creëer je deze experience? Het product en de prijs zijn bepaald maar hoe ga je dan verder? Het magische woord is ‘placemaking’, de promotie en de plaats. “The Experience is the marketing.” Het ontwerp van je promotie hangt af van de locatie waar jouw doelgroep zich bevindt. De juiste combinatie van prijs, product en placemaking zijn de sleutel tot succes.

J.u.i.c.e. Promotions verzorgt activatie campagnes. We gaan letterlijk naar doelgroepen toe en spreken ze aan. Door dit persoonlijke contact, verzamelen we fans, informatie en ervaringen. En dat resulteert in hoge kwaliteit conversie. Dit doen we met creativiteit, passie en nauwkeurigheid. We zijn perfectionisten die niets aan het toeval overlaten en zorgen voor meetbare resultaten. Met oog voor detail en een proactieve houding, nemen we je alle zorg uit handen, van begin tot einde.

We doen dit voor vele mooie merken en producten, en daar zijn we trots op. We brengen mensen en merken bij elkaar en creëren een experience die ze niet snel zullen vergeten. Wat werkt er voor jou?

Neem contact op met ons, J.u.i.c.e. promotions, the creator of moments. Dan brengen we jouw merk naar jouw mensen toe. J.u.i.c.e. Promotions is all about ambitie en teamwork!

 

Deel dit bericht
14973Blog: Experiential Marketing; ‘Beleven en creëren’http://www.juicepromotions.nl/blog-experiential-marketing-beleven-en-creeren/