Zoeken

Fast & Furious 8 – Experiential Marketing

Fast and the Furious 8 ‘Jet boost experience’
The Fast and the Furious is een Amerikaanse franchise van een reeks actiefilms over illegale straatraces en criminele activiteiten. De films worden gedistribueerd door Universal Pictures. In het themapark Universal Studios Hollywood zijn verschillende attracties of bezichtigingen opgenomen in het park die gebaseerd zijn op de franchise. In mei 2015 is de franchise uitgegroeid tot grootste filmreeks aller tijden van Universal. De filmreeks bestaat inmiddels uit 8 films! Dat vraagt om Experiential Marketing. 

Experiential marketing
J.u.i.c.e. Promotions is experiential marketing specialist, daarom zijn wij door Universal gevraagd om de premiere van de film Fast and the Furious een boost te geven. Universal wil filmliefhebbers laten beleven hoe het is om in de film te spelen. Samen met J.u.i.c.e. Promotions is de ‘Jet boost Experience‘ opgezet.

Jet boost experience
Tijdens de fan events bij verschillende Pathé Imax theaters, konden bezoekers meedoen aan de #FastFace jet boot challenge. Ze namen plaats in de #FastFace jet boost installatie en werden verrast door op de NOS button te drukken. Door de NOS button werden de filmliefhebbers bijna uit hun stoel geblazen door een windcirculatie en het leek alsof ze echt meereden in de auto’s uit de film. Dit werd uiteraard gefilmd en de fans kregen dit filmpje doorgestuurd op hun telefoon om te kunnen delen op social media. Zelfs rapper Ali B en Youtube vlogger Monica Geuze waren aanwezig om de #FastFace jet boot uit te proberen. Onze promotors en medewerkers zijn te zien in de vlog van Monica Geuze! Deze ‘Jet boost Experience’ is een goed voorbeeld van experiential marketing. De filmliefhebbers konden de film echt ervaren.

Creator of moments
J.u.i.c.e. Promotions heeft deze dagen de promotieteams verzorgd en een goed beloop tijdens de premiere. Door de goede samenwerking met Universal en de Pathé waren de actiedagen goed geslaagd! Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig? Wij kunnen je helpen bij het ontwerpen en bij de uitvoering van vele promotieacties. Van instore demonstraties tot aan street sampling, wij kunnen dit voor jou doen!

Deel dit bericht
14978Fast & Furious 8 – Experiential Marketinghttp://www.juicepromotions.nl/case/fast-furious-8-experiential-marketing/

Andere cases