Zoeken

Meetbaar resultaat

Meetbaar resultaat

Fieldmarketing is op vele gebieden zeer goed meetbaar. Het aantal contacten algemeen of specifiek binnen de doelgroep, de directe ROI of verkoop op locatie zijn gegevens die we eenvoudig kunnen onttrekken aan de campagnes die we uitvoeren. We meten veel, van oudsher al. Maar vergelijken is in praktijk toch vaak moeilijker dan we denken.

Marktonderzoek
Uit marktonderzoek komt al vele jaren naar voren dat met name sampling erg goed werkt om nieuwe producten en smaken onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Samples worden vaak aangenomen, als een positieve verrassing gezien en ook de conversie is sterk, zeker bij point of sale. Maar ook de andere vormen van promotie en activaties worden doorgaans positief beoordeeld. Veel hangt af van de sfeer waarin mensen verkeren en of het product of de dienst op dat moment relevant is. Daarnaast helpt het als de activatie opvallend en leuk is vormgegeven.

Point of sale
Bij point of sale vind je de meetbare actie campagnes. J.u.i.c.e. Promotions besteedt veel aandacht aan de communicatie met de actie locaties, of dat nu supermarkten of retail formules zijn. Wij koppelen de bezoekerscijfers terug naar de opdrachtgever en achterhalen ook de verkoopcijfers per product op de dage zelf en wanneer nodig in de weken erna. De directe conversie is altijd goed zichtbaar, de ROI op langere termijn moet altijd maar blijken.

Eens van gedachten wisselen?
Neem gerust contact met ons op, dan pluk je direct de vruchten!