Zoeken

Zintuigen

Promotie door de zintuigen te stimuleren

Gebruik maken van de zintuiglijke invloeden wordt al tijden als marketing tool gebruikt in de strijd om extra aandacht van de consument. Uit onderzoek blijkt dat het prikkelen van zintuigen steeds belangrijker wordt in communicatie. Het product, het merk of de dienst ‘beleven’ in alle facetten, intrigeert mensen en zorgt voor een betere beeldvorming. Tijdens een promotieactie krijg je ook de aandacht van de consument door een of meerdere van de vijf klassieke zintuigen te prikkelen.

Ogen en oren zijn de eerste zintuigen bij promotieacties
Nog steeds ligt de nadruk in eerste instantie op de communicatie via de ogen en de oren. Dat geldt ook voor de inzet van Fieldmarketing als sampling- en promotieteams of instore demonstraties. Het begint met oogcontact en dan volgt de dialoog. Soms is het een gemiste kans om het hier alleen bij te laten, want het prikkelen van de neus, de tastzin of de smaak kan in veel gevallen veel meer en nauwkeuriger informatie overdragen.

Het prikkelen van de zintuigen is mogelijk met het gebruik van geuren (ruiken), kleuren (zien), smaken (proeven), geluidselementen (horen), maar ook structuren en vormgeving (voelen).

Wij van promotiebureau J.u.i.c.e. Promotions laten u graag zien, horen, ruiken, proeven en voelen hoe wij uw merk onder de aandacht van uw doelgroep brengen! Bel ons op 020-5813070 of vraag hier meer informatie aan over het prikkelen van zintuigen met behulp van Fieldmarketing.

Andere cases