Zoeken

Near store Sampling

Near Store Sampling | Kopen is emotie

Zoals we weten wordt het koopproces van consumenten grotendeels gestuurd door emotie: kopen is emotie. Ondanks dat we denken rationele beslissingen te maken wanneer we bijvoorbeeld boodschappen doen, worden we onbewust geleid door onze emoties. Deze emoties kunnen wij beïnvloeden met een Near store sampling actie!

Meer vrijheid dan instore sampling
Samenwerking met de winkel vinden wij erg belangrijk. Maar bij een near store samplingactie hebben wij meer zelf in de hand, meer ruimte en meer vrijheid dan bij een instore demonstratie. Deze vorm van Fieldmarketing, waarbij je in de directe omgeving van de winkel een demonstratie of samplingactie uitvoert, heeft nog enkele essentiële voordelen.

Groot bereik en toch veel aankopen!
Bij een near store sampling actie is de zichtbaarheid groot, groter dan in de winkel. Je bereikt met een strategische plek in het winkelcentrum dan ook veel meer mensen, wel tien tot twintig keer meer dan bij een instore demonstratie. Dit betekent bovendien dat je meer aandacht kunt geven aan de core doelgroep van het betreffende merk en niet afhankelijk bent van de winkelbezoekers.

Grootschalige-samplingactie-RelaxBox-van-Chupa-Chups1

Store traffic
Naast meer aandacht creëer je direct store traffic, anders dan wanneer je al in de winkel staat. Interessant voor de retailer dus! Zeker wanneer de activatie gekoppeld is aan een price-off en een ‘second placement’ in de winkel. Je verlengt hiermee de shopper journey. Deze ‘winkelreis’ moet dan wel een interessante zijn en dus beleving met zich meenemen, maar dat kunt u wel aan ons overlaten!

Wilt u meer weten over near store sampling?
Bel ons dan op 020-5813070 of vraag hier meer informatie aan.

Andere cases