Zoeken

Winkeldemonstraties

Winkeldemonstraties zorgen voor conversie bij point of purchase

Winkeldemonstraties bieden u de mogelijkheid uw product aan te bieden op de plek waar het daadwerkelijk wordt verkocht, of verkocht moet gaan worden. Bezoekers van winkels en supermarkten zijn namelijk al op zoek naar een geschikt product. Wij bieden de mogelijkheid het (aankoop)gedrag van uw doelgroep sterk te beïnvloeden. De (aan)koopbeslissing kan direct worden genomen bij Point of Sale en dat maakt deze vorm van campagnes succesvol en uitstekend meetbaar.

Demo shoppermarketing Sligro Amsterdam bier iKi Beer

Hogere verkoop en positieve attitude
Winkeldemonstraties zijn er allereerst ter promotie van uw product, koud of warm. U biedt direct uw product aan, eventueel in combinatie met een ander gerelateerd merk. Consumenten hebben de mogelijkheid uw product uit te proberen en zelfs te proeven en kunnen het vervolgens ook direct aanschaffen. Het zijn psychologische concepten als de ‘hot-cold empathy gap’ en de aanwezigheid op het juiste moment die zorgen voor de aankoop van uw product. Uit ervaring weten we inmiddels dat uw verkopen tijdens een winkeldemonstratie campagne spectaculair kunnen toenemen.

Op de lange termijn kunt u rekenen op een positieve attitude ten opzichte van uw merk, de herhalingsvraag en de groei van uw vaste afnemers.

Bij zowel de winkeldemonstraties, nearstore demo’s als de instore sampling campagnes kijken we breder naar de shopper journey ter plaatse. We begeleiden de consument van buiten naar binnen en in de winkel van de entree tot aan de demo locatie, naar het schap en de kassa. Door gebruik te maken van opvallende POS (Point of Sales) materialen nemen we de bezoekers mee in een beleving. Met het daadwerkelijk ervaren van het product als hoogtepunt en de aanbieding als call 2 action.

Acties als “3 halen 2 betalen” of “2e product voor de helft” zorgen voor een positieve verkoopimpuls en een direct vervolg op het proef of ervaar moment. Deze verkopen zijn uiteraard geregistreerd en onderdeel van onze evaluaties, waarin we ook de gemiddelde verkoopcijfers meenemen in een “gewone” week en de verkopen op langere termijn in bijvoorbeeld de week of de weken na de activatie. Zo monitoren we ook op langere termijn de gunstige effecten van instore en nearstore activaties.

Meer weten over onze aanpak van winkeldemonstraties?
Neem dan contact op met onze sales afdeling, telefoon 020-5813070!

Andere cases