Case Stegeman

Doelstelling

De doelstelling van de Stegeman case is: het introduceren van een oer-Hollands product op de Nederlandse markt, namelijk Stegeman Beenham.

Concept

Gedurende het hele jaar heeft J.u.i.c.e. Promotions productdemonstraties uitgevoerd in supermarkten. De productdemonstraties gingen gepaard met het samplen van Stegeman Beenham in de smaken Honing Mosterd, Saté of Champignon Roomsaus. Het actiemechanisme bestond uit het laten proeven van Stegeman Beenham in de supermarkten. Bij een positieve reactie werd de consument gestimuleerd om het product direct aan te schaffen. Dit konden ze doen in de desbetreffende supermarkt.

Resultaten

Inmiddels is Stegeman Beenham alweer enige tijd in de winkels verkrijgbaar. Door het laten proeven van het product en het actief doorverwijzen naar het schap heeft de verkoop een behoorlijke impuls gekregen. Gemiddeld werden tijdens een productdemonstratie 147 producten verkocht. Ongeveer 85% van de consumenten die een proefmoment hebben gehad, ging daadwerkelijk over tot aankoop van het product. Al met al was dit zeker een geslaagde actie!

Categorien:

Dit project delen via:
Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen? Neem contact op met onze Daphne!
Mail Daphne | Onze Algemene voorwaarden

WANT TO START A SUCCESFUL PROJECT WITH US?

FEEL FREE TO CONTACT US