Guerrilla marketingactie Basic-fit

Guerrilla Actie

Om jongeren voor de zomerperiode samen aan het sporten te krijgen voerden we in opdracht van XXS Amsterdam en Basic-Fit een unieke en sportieve guerrilla campagne uit. De campagne was een spin-off van de eerder gestarte activatie rondom het thema #squadgoals waar jongeren worden opgeroepen om samen te gaan sporten bij Basic-Fit. Bekijk de commercial maar eens.

Get Fit For Summer

De campagne kreeg de naam Get Fit for Summer en werd uitgevoerd in mei. We ontwikkelden een bijzonder billboard dat niet alleen als visual diende tijdens de promotieacties, maar tevens een integraal onderdeel was van de campagne. Het mobiele billboard met een afmeting van 2,5 bij 4 meter moest met een team van vrienden naar de dichtstbijzijnde vestiging worden gebracht. En dat was geen gemakkelijke klus. Sterker nog, in je eentje was het niet te doen geweest.  De routes naar de Basic-fit locaties waren vrij. De deelnemers die dit volhielden, kregen een jaar lang gratis sporten bij Basic-Fit cadeau.

Guerrilla in de mediamix

We voerden in 11 steden door Nederland en Belgie acties uit en overal werd actief meegedaan. Niet ieder team haalde de einstreep, maar wat was er veel bekijks. De campagne werd ondersteund door een uitgekiende online campagne, radio commercials op de grote landelijke zenders als Q-Music, Slam FM en Radio538 en op de lokale radiostations via E-Power. In de vestigingen werden de sportivelingen geinformeerd via POS-materiaal in de vorm van posters en flyers en via de Narrow Casting schermen. Op social werden de acties aangekondigd en dus kon je met je squad als een gek naar de juiste stad om mee te doen.

Resultaten

De guerrilla campagne was een succes. Niet alleen kreeg het een nominatie voor de categorie use of Ambient Media bij de Cannes Lions, maar het won ook The Best Pitch award bij het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI). De campagne werd als uiterst creatief en doeltreffend ervaren door jury en publiek. Niet voor niets want er werden 1,1 miljoen mensen bereikt en 27.000 dagpassen en abonnementen verdeeld.

 

Basic-fit

Basic-Fit is met meer dan 150 clubs de grootste sportschoolketen van Nederland. Leden profiteren daardoor van veel voordeel. Je kunt elke dag van de week onbeperkt sporten, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen. Je hebt al een onbeperkt fitness-abonnement voor € 19,99 per maand. En voor dat bedrag mag je hele gezin op jouw pasje fitnessen, bij alle clubs! Er zit altijd wel een Basic-Fit-club bij jou in de buurt. Ondanks dat ze zo voordelig zijn, bieden ze je wel een hoop extra’s ten opzichte van veel andere sportscholen. Zo kun je gratis en onbeperkt meedoen aan alle virtuele groepslessen. Elk uur is er een nieuwe groepsles. En bij Basic-Fit hoef je niet te betalen voor het douchen en kun je spullen gratis in een kluisje bewaren. Basic-Fit vindt het belangrijk dat je sportschool een plek is waar je je thuis voelt. Daarom zijn alle Basic-Fit-clubs ruim opgezet en sfeervol ingericht.

Promotieteams voor guerilla activaties

Ben jij ook opzoek naar een promotieteam om jouw guerrilla marketingactie kracht bij te zetten? Zoek dan niet verder! Wij van J.u.i.c.e Promotions bieden een superaanbod van leergierige, jonge doelgerichte promotieteams, die wij van tevoren volledig briefen over het doel dat behaald moet worden. Maar ook hoe dit op de meest efficiënte manier kan, om zo de klant zijn/haar visie het best te kunnen weergeven aan de betreffende doelgroep.

Dit project delen via:
Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen? Neem contact op met onze Tamara!
Mail Tamara | Onze Algemene voorwaarden

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK