Vette B2B activatie in Amsterdam

Een supervette horeca B2B activatie voor Swift Comply. Onze promotieteams gingen op pad om Amsterdamse horeca te wijzen op de mogelijkheid hun leven makkelijker te maken en tegelijkertijd hun verantwoordelijkheid te nemen. Wij zijn de Vetstrijders van Amsterdam.

We duiken dieper in de activatie en het verhaal erachter

Diep onder de grond sluimert er iets. Het is groot, vettig en kost steden en bedrijven handenvol geld om te verwijderen. Het is Fatberg. Hij bestaat uit massa’s gestold vet en olie, verspreid op verschillende locaties onder de steden. Fatberg is het cholesterol dat de rioleringen blokkeert en geruisloos de watertoevoer vernauwt. Met een vetafscheider los je die problemen op! Vetten en slib worden in zo’n vetput uit het afvalwater gehaald, met een propere lozing tot gevolg.

Een vetafscheider of vetput is verplicht bij elk bedrijf dat met vet vervuild afvalwater op de riolering loost. Als een bedrijf voedingsmiddelen bereidt, dit geldt ook voor tosti’s en een bittergarnituur, zijn ze verplicht om een vetput tussen de keukenafvoer en het riool te plaatsen. Swift Comply staat voor Easy Restaurant Compliance. De organisatie biedt een tool om alles rondom de vetputten makkelijk te maken en registreren.

Vetstrijder Amsterdam b2b activatie

Gratis aanmelden

De ene horecaondernemer kijkt bedenkelijk als onze Lena en Diede voor de deur staan, een ander vraagt of-ie dan ergens aan vastzit (,,nee!”), een derde of ze wat willen drinken en het nog eens een keer uit te leggen. Ze moeten vaak benadrukken dat ‘ze echt niets verkopen’ en het allemaal gratis is, ,,of dat we ze heus niet aangeven ofzo wanneer ze geen vetput hebben.” lezen we ook terug in het artikel van Metro.

De Metro vertelt verder over de ervaringen van het promoteam: ,,Heeft u een vetput?” vraagt de ene promotor. ,,Oh shit, hij is Engels…” hoort de ander en ze kijken elkaar even lachend aan. ,,Do you have a… fatput?” Het is hartje zomer en promotors Lena en Diede lopen op deze tropische middag door de Pijp, bewapend met een glimlach, het nauwkeurig ingestudeerde Vetstrijders-verhaal -,,het is belangrijk dat je het meteen goed overbrengt”- en een tasje vol campagne-informatie.

Ze kloppen op ramen en deuren van alle cafés en restaurants die ze tegenkomen, maar ook bij traiteur, ijsjeszaak en bruine kroeg gaan ze naar binnen, want op veel meer plekken dan je zou verwachten, gaat het vet vanaf de borden gewoon door de gootsteen, zo het riool in. Ook het vet uit de pannen gaat via het afvalwater het riool in. En dat is niet zo vet, figuurlijk dan. Met een zogenaamde vetafscheider (of vetput) kunnen de vettige etensresten worden opgevangen en een ophaaldienst kan deze ‘vetberg’ dan regelmatig ophalen. In een ideaal Amsterdam tenminste, want nog maar weinig horecazaken laten dit voldoende doen. Als er niemand thuis is wordt door onze teams een tasje aan de deur bevestigd!

NOG VETTER!

Na afloop van het rondje Pijp tellen de promotors en ‘Waternetters’ de aanmeldingen: 72 ondernemers hebben aangegeven of ze wel of geen vetput hebben. Lijkt niet heel veel, glimlacht SwiftComply’s Lily van Hende, maar ze zijn blij met de score. ,,We hebben rekening gehouden met een lage response rate, met name omdat de horecasector minder ontvankelijk is voor technologische oplossingen, ook al kost hen het niets. Degenen die zich aangemeld hebben, zoals The Roast Room, De Koffieschenkerij en XO Hotels Blue Tower, zijn in elk geval erg enthousiast.” Het primaire doel van deze campagnefase is in kaart brengen hoeveel vetafscheiders er zijn, zo besluit ze. ,,Wanneer dit bekend is, hopen we samen met Waternet de campagne nog vetter te maken!”

Vette B2B activaties voor jouw merk

Ben jij ook op zoek naar vette business tot business activatie voor jouw merk? Meld je dan eens bij het team van J.u.i.c.e. Promotions. We denken graag met je mee over de te volgen strategie en vertalen dat in opvallende acties op locatie. vanuit het concept gaan we keihard aan de slag met de uitvoering.


Categorien:  
Dit project delen via:
Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen? Neem contact op met onze Stephanie!
Mail Stephanie | Onze Algemene voorwaarden

Gerelateerde cases

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK