JUICY INTERVIEW MET PAUL

Paul van der Hoeven vertelt over zijn jaren bij promotiebureau J.U.I.C.E. Promotions

Promotiebureau J.U.I.C.E. Promotions bestond in oktober 2018 maar liefst 15 jaar. In al die jaren zagen we veel enthousiaste mensen komen en gaan. Ze ontwikkelden zich van 17- of 18-jarige ietwat onzekere student naar sterke, zelfbewuste teamleiders en promotiespecialisten. En na J.U.I.C.E. kwam de eerste volledige baan, vaak in de commercie, de marketing of de creatie, maar ook in recruitment en logistiek. We zijn er trots op dat we met veel van die mensen nog steeds een leuke band hebben en delen graag hun verhaal. Paul van der Hoeven, inmiddels zevenentwintig jaar, bijt het spits af. 

Lees het verhaal van Paul van der Hoeven

Paul meldde zich in december 2013 aan als promotor bij promotiebureau J.U.I.C.E. promotions en ging vol aan de slag. In het begin vond hij het nog spannend om continu het gesprek te moeten openen. “Ik was nog redelijk onzeker over mezelf en vond het heel belangrijk om het goed te doen.” Paul zette zich stap voor stap over zijn angst heen en viel al snel op door zijn enthousiasme en betrokkenheid. Een vol jaar en vele promotiecampagnes verder werd hij Teamleider, wat hij drie jaar lang met plezier deed.

Fotografie Jisca Kuijpers

Paul van der Hoeven promotiebureau Juice Promotions

Wat maakt promotiewerk zo bijzonder?

“De diversiteit van de acties maakt promotiewerk spannend. Ik noem een bijbaan in de supermarkt, de winkel of in de horeca vaak een veilig baantje”, zegt Paul. Deze bijbaantjes zijn overal te krijgen. Bovendien heb je vaak vanaf de start een compleet duidelijk beeld van wat je moet doen. Bij een promotiebureau vergt het meer flexibiliteit. Het is echt elk weekend anders. Ik weet zeker dat je als promotor vaak leukere werkdagen hebt dan een ober die drankjes uitdeelt op het terras. Je probeert mensen blij te maken, geeft gratis producten weg en je hoeft niet perse heel hard te werken!”

Summer fun

“Vooral alle acties waarbij je, in de zomer, drankjes ging uitdelen waren geweldig. Die dagen gingen heel snel. Specifiek was de actie voor de Tour de France in 2015 ook gaaf. De TDF startte dat jaar in Nederland en ik weet nog dat ik met een stuk of acht meiden, met een busje, richting Zeeland mocht. We moesten daar op een afgesloten snelweg staan met spandoeken van Stedin. Ons moment duurde maar een half uurtje, omdat op dat moment de wielrenners voorbij kwamen. Onze werkdag was wel van 12 tot 18 ongeveer. De hele dag was het mooi weer, maar op het moment dat wij met die spandoeken omhoog stonden, begon het plotseling te stormen en regenen. Het was ineens koud maar niemand zeurde en de actie was geslaagd!”

“Bij Page moest ik altijd lachen om de reacties van klanten als wij vroegen wat hun toiletrituelen waren.”


Promotiebureau campagnes die blijven hangen

“Van alle langlopende projecten vond ik Kleenex en Page toch wel echt het meest bijzonder om te doen. Kleenex was erg leuk omdat de aandacht voor het product heel groot was. Mensen konden hun eigen tissuebox ontwerpen en dat werd fantastisch gevonden! Bij Page moest ik altijd hard lachen om de reacties van klanten als wij hen vroegen wat hun toiletrituelen waren. Als ze dat goed beantwoordden, kregen ze een gratis pak vochtig toiletpapier!

promotiebureau-juice-promotions-foto-Stendin-Slimme-Meters-Promotie-Tour-de-France

Een actie die ik zo nog een keer zou kunnen doen is de Colour Catcher-actie van Henkel. Consumenten moesten daarbij t-shirts en broeken vangen en dat gaf een hoop interactie en gezelligheid. De spel campagnes waren ook altijd leuk.De lastigste campagnes waren degene waar de tijdsplanning erg strak was of zelfs onrealistisch. Wanneer je steeds het gevoel hebt achter de feiten aan te lopen, dan is dat gewoonweg vervelend. De handelingen op zich had ik dan geen problemen mee, maar puur met de druk van het presteren binnen de tijdslimiet.”

Wat neem je mee uit de fieldmarketing branche?

“Begin 2018 ben ik gestopt bij promotiebureau J.U.I.C.E. omdat ik een prachtige nieuwe uitdaging kreeg als Recruiter bij het schoonmaakbedrijf EW Facility Services. Het was tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. En ik kon zoveel ervaringen meenemen. Als promotor zag ik alle hoeken van Nederland, wat ik echt geweldig vond, zeker omdat ik van reizen houd. Nog steeds kom ik op plekken die ik pas herken als ik er ben.

Daarnaast is het intensieve contact met medepromotors heel leerzaam geweest. Je ontmoet door het werk zoveel verschillende mensen. Een bijbaantje hebben in je studententijd is bijna een must, dan kan je beter maar op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten en je geld verdienen! En leuk was het. Ik ben er ook trots op al die acties die op een succesvolle en nette manier heb kunnen uitvoeren. Dat zorgde er ook voor dat ik steeds vaker op de belangrijke acties werd ingepland.”

Let’s talk

“Bij mijn huidige werk als recruiter bel ik veel mensen, ook mensen die niet bij ons gesolliciteerd hebben. Je moet dan niet bang zijn om iemand aan te spreken. Ik ben ook niet onzeker meer over mijzelf. Het maakt mij zelfs vrij weinig uit wat mensen van mij vinden. Vinden ze het niet leuk? Dan iemand anders wel!”

Geschikt voor promotiewerk?

“Promotiewerk is trouwens niet voor iedereen even makkelijk. Ik denk dat het bij promotiewerk het belangrijk is dat je met veel verschillende soorten mensen overweg kan. Je moet met je eigen team werken, maar ook mensen aanspreken waarmee je normaal gesproken niet omgaat. Ook denk ik dat een promotor een extraverte persoonlijkheid moet hebben. En dat een combinatie van enthousiasme, makkelijk en duidelijk kunnen praten en een dynamische houding noodzakelijk is. Je werkt in veel gevallen in teams waarbij je de anderen niet of nauwelijks kent. Je weet dan nog niet zo goed wat je aan die personen hebt, maar je leert dat wel steeds sneller inschatten. Bij de vrienden die ik bij J.U.I.C.E. heb gemaakt wist op een gegeven moment wel waar ik aan toe was. Als zij te laat kwamen op een actie, wist ik dat ze hun best deden om alsnog zo snel mogelijk aanwezig te zijn.”

En nu als consument aan de andere kant van de dialoog?

“Als ik nu aangesproken word of ergens voorbij loop, toon ik altijd interesse. Ik vond dat tijdens mijn acties ook leuk als mensen dat deden! Bovendien heb ik voorkeur gekregen voor bepaalde merken die ik voor die tijd niet had. Ik heb ooit een Struik-actie gedaan. Sindsdien koop ik altijd Struik soep. Met koffie heb ik dat ook. Ik heb een lange tijd de DeLonghi-acties uitgevoerd, waarin ik koffiebonen-apparaten promootte en sindsdien vind ik alleen nog de echte bonenkoffie lekker. En ja, voor J.U.I.C.E. als werkgever houd ik ook een zwak. Of ik ooit nog terug zou komen om te werken bij J.U.I.C.E.? Tja, als ik een leuke functie binnen de organisatie kan bekleden, zou ik dat zeker overwegen!”

Leuk om je te spreken Paul. Tot slot, wat zou je J.U.I.C.E. Promotions willen meegeven?

“J.U.I.C.E. is een frisse organisatie waar hele leuke mensen werken, ook op kantoor! J.U.I.C.E.  werkt voor grote merken, maar er moet niet vergeten worden dat het zelf ook een merk is. J.U.I.C.E. heeft alle ingrediënten om een echt tof werkgeversmerk te zijn. De mensen die er langer werken weten dat.

Nieuwe promotors moet je nog van alles uitleggen, maar ervaren mensen hebben alleen de specifieke briefing nodig. Juist daarom is het belangrijk dat de ervaren J.U.I.C.E-rs privileges krijgen, zodat ze zich meer gewaardeerd blijven voelen. Geef ze de verantwoordelijkheid voor belangrijke campagnes, plan ze in op de leuke acties en communiceer volwassen met ze, dat hebben ze verdiend.“

 

Deze blog delen via:

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK