fbpx
Waarom zit Pepijn op de wc?
terugspoelen
Hij kreeg van ons een sample van Page.
vooruitspoelen
Lees nu gauw de Case van Page Vochtig.
Bekijk project
Wat drinkt Ryanne tijdens de yoga?
terugspoelen
Innocent sapje dat ze van ons kreeg in de supermarkt
Bekijk project
Wil jij weten wat Tim staat te kokerellen?
terugspoelen
Hij heeft Santa Maria geproefd in een van onze foodtrucks.
vooruitspoelen
Sindsdien kan hij niet kiezen welk recept hij moet nemen.
Bekijk project

Merkactivatie op Koningsdag

Koning Willy activeert

Koning Willem is jarig en dat vieren we massaal, kinderen én volwassenen. De Vrijmarkt als uitgangspunt, lol maken als doel. Koningsdag maakt de ondernemer in ons wakker. We verzamelen oude spullen, bedenken gekke activaties en staan vroeg op om de beste plek te bemachtigen. Iedereen oranje en de stad op z’n kop. Niemand blijft binnen. Een ideale dag om je merk te promoten toch?

Meer over brand activation…

De doelgroep, locatie en de middelen

Er zijn normaal gesproken minimaal zeven contactmomenten nodig om over te gaan tot conversie: het kopen van een product. Nou ja, sampling scoort beduidend beter – kijk maar naar de resultaten. Maar hoe creëer je die contactmomenten tijdens het oranjefeest?

We beginnen bij het begin. Er zijn twee doelgroepen op Koningsdag. Groep 1 bestaat uit alle verkopers, de mensen in de kramen en op de kleedjes. Zij zijn er meestal al een dag van tevoren, staan op een vaste plek en zijn vooral in de ochtend vooral druk met de verkoop. Groep 2 bestaat uit de koopjesjagers en de feestvierders. Zij kijken rond, staan voor alles open en bewegen zich door de stad. Aan het einde van de middag zijn deze groepen steeds lastiger van elkaar te onderscheiden. Hoe bereik je deze doelgroepen optimaal, zowel in de buiten- als binnenring?

Meer over promotiemiddelen…

De buitenring & Moving Billboards

Rondom de stad wordt het druk. Mensen komen met de auto of met de trein aan. Hier vindt idealiter de eerste kennismaking plaats met jouw product. Men wil snel de stad in, heeft weinig tijd en dus ligt de focus op zichtbaarheid, op even wennen aan de boodschap. Moving Billboards zijn in dit geval uitstekende communicatiedragers. Ze zijn flexibel in te zetten langs doorgaande wegen, uitvalswegen, kantoor gebieden richting de stad.

Meer moving billboards…

& Promobike

Dichter bij de stad zijn promobikes een fantastisch middel. De doelgroep beweegt zich hier te voet, of per tram en je vindt er de eerste lijn aan verkopers. Hier is de haast verdwenen en zijn mensen al aan het genieten van de dag. Hier creëer je een tweede contactmoment, eventueel gecombineerd met een flyer- of sampling team. De locatie leent zich uitermate voor de verspreiding van gebrande producten die je de rest van de dag bij je hebt. Denk aan zonnebrillen, bekerhouders, regencapes of flesjes water.

Meer weten over promobikes…

De binnenring en Promotieteams

Midden in de stad is het te druk voor rijdende billboards, ook voor de fiets. Hier is het meer schuifelen dan lopen. Mensen willen vooral beleving. Ze doen mee aan spelletjes, dansen bij een DJ of kopen een product. Maar, hoe val jij dan op in die drukte?

& Sampling

Sampling is de bekendste en meest succesvolle manier om consumenten kennis te laten maken met je product. Eerst proeven en dan kopen. Dat werkt. En het past bij Koningsdag. Een kortingsbon voor dezelfde dag of een digitale voor later zorgt voor de gewenste conversie.

Meer over sampling…

& Guerrilla Marketing

Echt opvallen doe je met Guerrilla Marketing. Je laat de gebaande paden en conventionele marketingtechnieken even voor wat het is en je gaat voor maximale impact. Succes verzekerd? Alleen met een briljant idee, een goede planning en een uitgekiende free publicity strategie. Denk aan de gele kabouters van Tele2, de koffer actie van de Staatsloterij of de prijswinnende Moving Billboards campagne van Basic-Fit.

Meer over guerrilla marketing…

Capaciteit te kort?

Wij nemen werk uit handen van de grote A-merken die hun producten effectief in de markt willen zetten. We ondersteunen bij grootschalige brand activation campagnes, op events en met winkeldemonstraties. We denken mee over het concept, regelen de materialen en vergunningen, het personeel en het voorraadbeheer en zorgen voor de aansturing tijdens de campagne. De resultaten zijn bovendien meetbaar.

Onze klant is koning

Zit jij als marketeer graag achterover in die zetel? Wil je zeker weten dat het goed loopt? Neem dan contact op met onze sales afdeling, telefoon 020-5813070, live chat of email! We delen graag onze ervaringen en adviseren je zonder terughoudendheid over de do’s & dont’s van merkactivaties op Koningsdag en op al die andere momenten van het jaar.

Plan die brainstorm!

Interessante aankomende data:

– Moederdag: 12 mei 2019                      – Hemelvaartsdag: 30 mei 2019
– Bevrijdingsdag: 5 mei 2019                  – Pinksterdagen: 9 en 10 juni 2019

Welke merken deden het goed op Koningsdag?

We hebben je al een aantal tips gegeven. Maar wat zorgt nu echt voor succes? J.u.i.c.e. Promotions zet drie aansprekende cases op een rijtje. Campagnes en merken die impact maakten en bleven hangen, ook ver na Koningsdag. The prove of the pudding is in the eating. Veel treffender kunnen we merkactivatie niet samenvatten.

Ja, ik wil ook mijn merk promoten!

Wella Royal Hair
Staatloterij Koningsdagtrekking

Royale Koningsdag promotiecampagne van Albert Heijn

Ja, ik wil vrijblijvend advies!

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM NU VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK