Case Stegeman
Doelstelling
De doelstelling van de Stegeman case is: het introduceren van een oer-Hollands product op de Nederlandse markt, namelijk Stegeman Beenham.
Concept
Gedurende het hele jaar heeft J.u.i.c.e. Promotions productdemonstraties uitgevoerd in supermarkten. De productdemonstraties gingen gepaard met het samplen van Stegeman Beenham in de smaken Honing Mosterd, Saté of Champignon Roomsaus. Het actiemechanisme bestond uit het laten proeven van Stegeman Beenham in de supermarkten. Bij een positieve reactie werd de consument gestimuleerd om het product direct aan te schaffen. Dit konden ze doen in de desbetreffende supermarkt.
Resultaten
Inmiddels is Stegeman Beenham alweer enige tijd in de winkels verkrijgbaar. Door het laten proeven van het product en het actief doorverwijzen naar het schap heeft de verkoop een behoorlijke impuls gekregen. Gemiddeld werden tijdens een productdemonstratie 147 producten verkocht. Ongeveer 85% van de consumenten die een proefmoment hebben gehad, ging daadwerkelijk over tot aankoop van het product. Al met al was dit zeker een geslaagde actie!