fbpx
Waarom zit Pepijn op de wc?
terugspoelen
Hij kreeg van ons een sample van Page.
vooruitspoelen
Lees nu gauw de Case van Page Vochtig.
Bekijk project
Wat drinkt Ryanne tijdens de yoga?
terugspoelen
Innocent sapje dat ze van ons kreeg in de supermarkt
Bekijk project
Wil jij weten wat Tim staat te kokerellen?
terugspoelen
Hij heeft Santa Maria geproefd in een van onze foodtrucks.
vooruitspoelen
Sindsdien kan hij niet kiezen welk recept hij moet nemen.
Bekijk project

De Nationale Cholesterol Test on Tour

In 2018 is het bedrijf BOOST Shoppermarketing overgenomen en ondergebracht bij J.u.i.c.e. Promotions. De werkzaamheden van Boost Shopper Marketing zijn nagenoeg naadloos overgenomen door Art of Activation. Ondanks de naamsverandering blijft het bedrijf gevestigd in Nieuwkuijk. J.u.i.c.e. Promotions is echter ook betrokken bij deze doorstart, want de veldmedewerkers van Art of Activation zijn opgenomen in het bestand van J.u.i.c.e. Promotions. Als je meer wilt weten over de doorstart dan kan je daar hier meer over lezen. 

 

BRIEFING

Onderzoek wijst uit dat er in de leeftijdscategorie 30-70 jaar (ca. 10 miljoen mensen) bij 65% van de Nederlanders sprake is van een verhoogd cholesterol*, één van de risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Preventie is dus van groot belang! Met de Nationale Cholesterol Test maken we zoveel mogelijk mensen bekend met het belang van een gezond cholesterol. Om mensen de gelegenheid te geven op een gemakkelijke manier het cholesterolgehalte te laten meten, is half februari de Nationale Cholesterol Test van start gegaan bij 375 filialen van Service Apotheken. Maar hoe bereiken we nu de rest van de Nederlandse bevolking?

* Cijfers gebaseerd op het totale cholesterolgehalte van mensen tussen 30-70 jaar.

Bron: Factsheet Hartstichting, november 2012

 

 

CONCEPT

We hebben maar liefst drie roadshows op pad gestuurd om heel Nederland in de gelegenheid te stellen om gemakkelijk het cholesterolgehalte te laten meten.

Consumenten hoeven geen afspraak te maken, maar krijgen de mogelijkheid om dírect op een locatie in de buurt hun cholesterolgehalte te laten meten. Zo kom je ons tegen bij tientallen evenementen, winkelcentra, supermarkten, city centers en andere high-traffic locaties.

We richten ons qua aanpak bij deze roadshows echter niet alleen op consumenten. Ook ondernemers die ruimte beschikbaar stellen voor de roadshows worden volledig geserviced en ontzorgd. Zo krijgt ieder filiaal een POS-pakket waarmee de roadshow wordt aangekondigd. Daarnaast krijgen consumenten bij wie een (licht) verhoogd cholesterol wordt geconstateerd een goodiebag met daarin kortingsbonnen voor cholesterolverlagende producten. Ondernemers hebben de mogelijkheid om hier zelf ook nog een extra kortingsbon of flyer aan toe te voegen. Telefonisch onderhouden we contact met alle locaties om de laatste details door te spreken en eventuele vragen te ondervangen.

Op het online platform van de Nationale Cholesterol Test worden alle actielocaties vooraf bekend gemaakt. Middels een persbericht wordt de Nationale Cholesterol Test ook aangekondigd in de regionale dagbladen.   

 

RESULTATEN

Alleen in 2014 zullen we al meer dan 100.000 prikken zetten en consumenten testen. Met de opvallende branding van de roadshows bereiken we onderweg zelfs miljoenen Nederlanders. Gezamenlijk werken we zo, samen met Nationale Cholesterol Test, aan een gezonder en bewuster Nederland.

 

QUOTE

“De Stichting  Nationale Cholesterol Test gaat on tour omdat hart- en vaatziekten vaak voorkomen. Tijdens deze tour willen we “cholesterol meten” voor iedereen toegankelijk maken omdat voorlichting en preventie belangrijk zijn. Het meetmoment en de uitkomst hiervan leveren een belangrijke bijdrage aan deze voorlichting en preventie. De focus hierbij ligt op de bewustwording van de risicofactoren, waarvan een verhoogd cholesterol er dus één  is. Veel mensen weten namelijk niet, dat ze zelf met simpele aanpassingen in de voeding en leefstijl het cholesterol kunnen verlagen. Niet iedereen was bij de Nationale Cholesterol Test bij de Service Apotheek in de gelegenheid om deel te nemen, maar met de Nationale Cholesterol Test “on tour” nu wel. Het door Boost ontwikkelde concept sluit hier dan ook perfect bij aan! De afgelopen maanden heb ik samen met Boost gewerkt aan een perfecte executie! Wat ons betreft, meer dan geslaagd!”  (Stichting Nationale Cholesterol Test)

 

Wil jij ook activaties voor je brands organiseren? Geen probleem! Wij denken graag met je mee over een opvallende promotiecampagnepromotie op festivals, een fundraiser, product promotieroadshow of compleet maatwerk! De teams van J.u.i.c.e. Promotions staan ook in het najaar klaar voor een wervelende campagne, dus neem dus snel contact met ons op. Inspiratie nodig? Kijk dan gerust weven bij de andere cases op de website.

 

     

 

     

 


Categorien:
Dit project delen via:

Robin STAAT JE GRAAG TE WOORD

Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen?
NEEM CONTACT OP MET Robin OF BEL 020 - 5813070

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM NU VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK