fbpx
Waarom zit Pepijn op de wc?
terugspoelen
Hij kreeg van ons een sample van Page.
vooruitspoelen
Lees nu gauw de Case van Page Vochtig.
Bekijk project
Wat drinkt Ryanne tijdens de yoga?
terugspoelen
Innocent sapje dat ze van ons kreeg in de supermarkt
Bekijk project
Wil jij weten wat Tim staat te kokerellen?
terugspoelen
Hij heeft Santa Maria geproefd in een van onze foodtrucks.
vooruitspoelen
Sindsdien kan hij niet kiezen welk recept hij moet nemen.
Bekijk project

Een grootse MINI-actie voor de Staatsloterij

In 2018 is het bedrijf BOOST Shoppermarketing overgenomen en ondergebracht bij J.u.i.c.e. Promotions. De werkzaamheden van Boost Shopper Marketing zijn nagenoeg naadloos overgenomen door Art of Activation. Ondanks de naamsverandering blijft het bedrijf gevestigd in Nieuwkuijk. J.u.i.c.e. Promotions is echter ook betrokken bij deze doorstart, want de veldmedewerkers van Art of Activation zijn opgenomen in het bestand van J.u.i.c.e. Promotions. Als je meer wilt weten over de doorstart dan kan je daar hier meer over lezen. 

 

BRIEFING

Help de Staatsloterij de Oudejaarstrekking en bijbehorende kerstactie zo bekend mogelijk te maken, met als doel om het winkelend publiek te overtuigen nu (voor kerst) een lot te kopen. Het prijzenpakket van de Oudejaarstrekking bestond, naast de hoofdprijs van maar liefst €30.000.000, ook uit 250 MINI’s. Daarnaast konden mensen dit jaar hun kerstboodschappen terugverdienen.

 

CONCEPT

We hebben de MINI centraal gesteld door er een grote strik omheen te doen en een ‘winnaarsloper’ ervoor te leggen. Zo ontwikkelden we echt een setting in de stijl van de Oudejaarstrekking waarvan mensen al op een afstand zagen: “hey, daar is iets te beleven”.

In teams zijn we vervolgens kris-kras het land doorgereden om op relevante momenten, in relevante kanalen en met een relevante boodschap ten tonele te verschijnen. Tijdens het doen van de kerstboodschappen en kerstinkopen hebben we shoppers en consumenten aangesproken bij drukbezochte retailers en nabij populaire verkooppunten. Zo konden we hen ook direct aanzetten tot aankoop. Hierbij sloten we naadloos aan op de ATL-campagne en een eerdere huis-aan-huis campagne van de Staatsloterij. Via diverse reminders en prikkels werden shoppers verleid om het geluk te beproeven en kans te maken op een van de fantastische prijzen.

Daarnaast hebben we het Allerhande Kerstfestival van Albert Heijn toegevoegd aan onze locatieplanning om ook deze doelgroep te kunnen activeren. Het voordeel van eventbezoekers is namelijk dat ze minder ‘gehaast’ zijn, waardoor je de boodschap beter kunt overbrengen. 

 

RESULTATEN

In totaal zijn we met 12 teams en evenveel gloednieuwe MINI’s op pad gegaan. Tijdens 51 actiedagen zijn tienduizenden consumenten bereikt die we via een flyer en ons overtuigende enthousiasme 1-op-1 geactiveerd hebben. Of één van die consumenten ook het winnende lot heeft gekocht is niet bij ons bekend. 

 

Wil jij ook activaties voor je brands organiseren? Geen probleem! Wij denken graag met je mee over een opvallende promotiecampagnepromotie op festivals, een fundraiser, product promotieroadshow of compleet maatwerk! De teams van J.u.i.c.e. Promotions staan ook in het najaar klaar voor een wervelende campagne, dus neem dus snel contact met ons op. Inspiratie nodig? Kijk dan gerust weven bij de andere cases op de website.

 

           

 

           

 


Categorien:
Dit project delen via:

Robin STAAT JE GRAAG TE WOORD

Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen?
NEEM CONTACT OP MET Robin OF BEL 020 - 5813070

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM NU VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK