In de Media: Verse kijk op field marketing
Field marketing
De DFMA (Dutch Field Marketing Association) komt in actie voor het juiste gebruik van de term Field Marketing. Hiermee wil zij reageren op de nieuwe radiocampagne van RAB (Radio Advies Bureau), die in haar commercials gebruik maakt van de pay-off: een verse kijk op Field Marketing.
Graanveld
In de commercials wordt verwezen naar de website www.steekbovenhetmaaivelduit.nl, waarbij logo’s zijn afgebeeld in graanvelden. Bedrijven worden aangemoedigd radioreclame in te zetten “om hun hoofd boven het maaiveld uit te steken”. Het begrip Field Marketing wordt daar als een letterlijke verwijzing naar het (graan)veld gebruikt.
Field Marketing is echter al jaar en dag de term voor een dienstverlening met als uitgangspunt het verbeteren van de presentatie, de promotie, de verkrijgbaarheid en de verkoop van producten en diensten. Deze professionele vorm van dienstverlening speelt zich af ‘in het veld’, op straat, op de winkelvloer, op beurzen en congressen, eigenlijk overal waar producten of diensten worden aangeboden.
Wij begrijpen dat de term Field Marketing op een ludieke wijze in de campagne van RAB wordt gebruikt. Als branchevereniging hecht DFMA er echter waarde het vakgebied verder uit te bouwen en te professionaliseren. Dan is het van belang de om de juiste terminologie te hanteren. Aldus Kees Wolswinkel, voorzitter Dutch Field Marketing Association.
Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met J.u.i.c.e. Promotions.
J.u.i.c.e. Promotions
Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig? Wij kunnen je helpen bij het ontwerpen en uitvoeren van promotie acties. Van instore demonstraties tot aan street sampling, wij creëren mooie momenten voor jouw merk. Neem snel een kijkje in ons portfolio of kijk wat voor diensten wij hebben! Neem contact op voor vrijblijvend advies.