fbpx
Waarom zit Pepijn op de wc?
terugspoelen
Hij kreeg van ons een sample van Page.
vooruitspoelen
Lees nu gauw de Case van Page Vochtig.
Bekijk project
Wat drinkt Ryanne tijdens de yoga?
terugspoelen
Innocent sapje dat ze van ons kreeg in de supermarkt
Bekijk project
Wil jij weten wat Tim staat te kokerellen?
terugspoelen
Hij heeft Santa Maria geproefd in een van onze foodtrucks.
vooruitspoelen
Sindsdien kan hij niet kiezen welk recept hij moet nemen.
Bekijk project

Royale Koningsdag promotiecampagne van Albert Heijn

Amsterdam en Koningsdag zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ieder jaar ontvangt de hoofdstad bijna een miljoen bezoekers en is de binnenstad geïnfecteerd met het oranje virus. Een ideaal moment voor merken om zich te presenteren bij een grote, brede doelgroep en voor een sympathieke promotiecampagne.

In 2018 meldde mediabureau VICE uit Amsterdam zich bij J.u.i.c.e. Promotions. VICE is het grootste mediamerk ter wereld dat zich op jongeren richt. In 1994 bracht de organisatie haar eerste magazine uit in Canada en inmiddels zit is VICE in bijna veertig landen vertegenwoordigd. Vice produceert documentaires, programma’s en artikelen en deelt deze verhalen online, via lineaire, mobiele en sociale kanalen. Via deze platformen worden maandelijks honderden miljoenen mensen bereikt. VICE bestaat uit een internationaal netwerk van digitale platformen, een tv-zender, een filmproductiebedrijf, een tijdschrift, een platenlabel, een creatief bureau en een uitgeverij.

Amsterdam is een handelsstad en juist op Koningsdag staan handelen en onderhandelen natuurlijk centraal. De vrijmarkt is een uitgelezen kans voor alle Amsterdammers om hun tweedehands spullen op straat of in het park te verkopen en is hiermee een van de grootste vlooienmarkten ter wereld. Hier onderscheiden de echte ondernemers zich van de rest. En om die groep enthousiastelingen te ondersteunen, bedacht VICE een unieke actie voor Albert Heijn.

Een promotiecampagne gericht op omzet
Om Albert Heijn op een leuke manier onder de aandacht te brengen stuurden we tijdens Koningsdag Albert Heijn promotieteams de vrijmarkten in Amsterdam langs om de verkopers in kraampjes en op kleedjes te ondersteunen met een opvallend stickervel met professionele sales-teksten! Het doel? Meer duidelijkheid voor de kopers en meer business voor de ondernemers in spe. De stickervellen konden direct door de ondernemers worden gebruikt en foto’s konden gedeeld worden op Instagram met de hashtag #Koningkorting. Deelnemers maakten kans op een minuut lang gratis shoppen in de Albert Heijn. De winnaar werd medio mei bekend gemaakt via de AH FB-pagina.

Hoe plan ik een succesvolle promotiecampagne?
Na een strakke briefing en een helder promotiecampagne plan liepen de promotieteams van twee personen een uitgestippelde route langs de gezelligheid van Amsterdam. Iedere route bestond uit drie of vier locaties waar vrijmarkten bestonden. Zo deden zij o.a. het Vondelpark, Waterlooplein, NDSM-werf en Plein 40-45 aan. Hierbij gaven de teams alle verkopers met een kraampje of kleedje een A4 stickervel en enthousiasmeerden hen om een foto te maken van hun producten waarop een sticker is geplakt. Wanneer zij een foto maakten met hun producten en deze deelden op Instagram met #Koningkorting, dan maakten zij kans op een minuut lang gratis shoppen in de Albert Heijn.

Het werd een prachtige campagnedag waarbij Albert Heijn veel zichtbaarheid heeft kunnen creëren. De actie werd goed ontvangen door het publiek. Uiteindelijk werden op Koningsdag ruim 2.500 stickervellen uitgedeeld. Voor de promotors zijn dit natuurlijk ook fijne activaties. Ze genieten op deze manier van de stad, van de sfeer en van de interactie met mensen die doorgaans goed gehumeurd zijn.  

Promotieteams

Wil jij ook een activatie voor jouw merk organiseren? Dat kan! Wij zijn de specialist op het gebied van promotiepromotie op festivalsfundraisers, product promotieroadshows en nog veeeeeel meer!
Bij J.u.i.c.e. Promotions zitten we er warmpjes bij, dus neem dus snel contact met ons op. Nog wat inspiratie nodig? Neem dan nog even een kijkje in ons portfolio. Tot snel!


Categorien:
Dit project delen via:

Stephanie STAAT JE GRAAG TE WOORD

Enthousiast geworden van dit project en wil je ons jouw evenement laten begeleiden of heb je vragen?
NEEM CONTACT OP MET Stephanie OF BEL 020 - 5813070

Naam *

E-mailadres *

Telefoonnummer *

Bericht *

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM NU VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK