Terrasseizoen ludiek geopend door Kleenex promotie
Promotie Eerste Hulp bij terrasplezier
In meerdere steden in Nederland zorgde een speciaal ‘Eerste Hulp Bij Terrasplezier-team’ voor extra vertier bij het terrasbezoek. Bezoekers van de terrassen werden verrast met een Eerste Hulp Bij Terrasplezier (EHBT)- tasje. De inhoud daarvan? Balsam zakdoekjes, Gentle water fresh tissues, een rolmaat, hartensnoepjes en een kaartje voor het horecapersoneel. Deze actie is een initiatief van Kleenex. Omdat het tissuemerk met deze activatie de horecabezoeker een vrolijk hart onder de riem wilde steken.
Kleenex deelde het bericht natuurlijk ook op haar eigen socials mediakanalen zoals facebook.
Een leuk weetje over Kleenex?
Wist je dat in 1925 de eerste Kleenex® advertentie verscheen in de Ladies Home Journal? Hierin toonde Kleenex “het geheim van een mooie huid, gebruikt door beroemde filmsterren”. Niet lang daarna verschenen diverse advertenties in grote vrouwenmagazines zoals Harper’s Bazaar, Cosmopolitan en Vogue. In 1927 begon Kleenex met de advertenties met bekende sterren. Deze “mooie mensen” gaven toe dat het gebruik van Kleenex® een van hun geheimen was.
Ludieke promotie of horecacampagne?