Ruiken

Ruiken: geur zorgt voor emotie

Geur heeft een enorme invloed op je gemoedstoestand, vaak zonder dat je het zelf door hebt. Het is het minst bewuste zintuig. Ons brein slaat ontzettend veel geuren op en we kunnen geuren beter onthouden dan beelden. Aan elke geur zit een bepaalde herinnering.

Geuren zijn opwekkend, ontspannend en activerend

Je kan geuren indelen in drie soorten: opwekkend, ontspannend en activerend. Tijdens een kookdemonstratie in de winkel of consumentenbeurs, wordt de omgeving al snel gevuld met een geur. Deze geur is meestal activerend: je krijgt trek, je wilt proeven. Daarna wil je ook graag kopen! Hier gaat het om de geur van het product wat wordt gepromoot, een producteigenschap.

Soms wil je tijdens een promotieactie dat men zicht ontspant. Bijvoorbeeld als de locatie gehaast is (bijvoorbeeld stations) of als de boodschap ingewikkeld is. Ook dit kan worden bereikt met geur. Het ruiken van een bepaalde geur heeft dus veel invloed op de inzet van promotieteams en demonstraties.

Smaak en geur zijn sterk verbonden
Smaak en reuk hebben van alles met elkaar te maken. Je kunt bepaalde stoffen beter proeven als je ze ook kunt ruiken. Sommige stoffen kun je niet met je tong proeven, je “proeft” ze alleen als je ze ruikt. Als je zo’n stof op je tong doet terwijl je de neus dichtknijpt, proef je niets.

Geur is een essentieel onderdeel van Fieldmarketing net zoals de andere 4 manieren om je zintuigen te beïnvloeden. Een andere is voelen.

J.u.i.c.e. Promotions

Wil je jouw merk promoten of heb je inspiratie nodig? Wij kunnen je helpen bij het ontwerpen en uitvoeren van promotie acties. Van instore demonstraties tot aan street sampling, wij creëren mooie momenten voor jouw merk. Neem snel een kijkje in ons portfolio of kijk wat voor diensten wij hebben! Neem contact op voor vrijblijvend advies.


      

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK