Kookdemonstraties

Kookdemonstraties op de bakfiets!

Kookdemonstraties zijn misschien wel de bekendste promotie-acties en in ieder geval de meest directe. Op point of purchase laten we consumenten direct de ultieme smaak van nieuwe gerechten ervaren. Deze kookdemo’s worden vaak uitgevoerd in de supermarkt en prikkelen alle zintuigen. Een aantrekkelijke merkbeleving is de basis, persoonlijk contact op een onverwacht moment zorgt voor stopping power. Ook geur heeft een essentiele rol. Warme gerechten scoren extra goed op dit punt. En de smaak natuurlijk. De smaak en de structuur zijn uiteindelijk de belangrijkste triggers om over te gaan tot aankoop.

Van proeven naar kopen

Juist op de winkelvloer is de conversie van merkbeleving naar verkoop uitstekend in te vullen. Shoppermarketing in de meest pure vorm. De lijn is kort en consumenten doen graag iets terug voor een positieve ervaring. Die conversie is bovendien ook nog eens heel goed meetbaar. De voorwaarden zijn wel dat er een aantrekkelijke actie aan ten grondslag ligt, het product ruim op voorraad is en dicht bij de kookdemonstratie te verkrijgen is. Wij adviseren op basis van onze ervaringen graag wat de succesfactoren zijn en hoe u de optimale kookdemo invult.

Kookdemonstraties voor CelaVita

We denken allemaal weleens aan vroeger toch? Toen we bij oma van die lekkere gebakken aardappeltjes kregen, gewoon van de aardappelen die ze gisteren over had, vandaag ‘opgebakken’. Na heel stevig aandringen, is oma bij CelaVita langs geweest om haar geheim met ons te delen. En het resultaat mag er zeker zijn! Alleen maar blije proevers tijdens de kookdemonstraties door heel Nederland! Passie voor Piepers!

J.u.i.c.e. voert deze kookdemonstraties uit op een omgebouwde bakfiets. Dat is weer eens wat anders dan met een promo-unit werken op de winkelvloer! We gebruiken de bakfiets demo-unit om ’s werelds eerste Twitter bakfietsrace te promoten welke door ChannelUp is ontwikkeld. En ondertussen kookt de demonstratrice de meest heerlijke grechten natuurlijk.  

Op de actiesite wineenbakfiets.nl kun je een persoonlijke boodschap naar je volgers sturen om ze op te roepen je te retweeten. Hiermee onderscheidt de actie zich van platte retweet-en-winacties. Dan start de race! Degene die met 100 retweets de finish haalt, maakt kans op de originele CelaVita bakfiets vol CelaVita aardappeltjes die je kunt verdelen onder je volgers. Een kookdemonstratie met een online vervolg dus.

J.u.i.c.e. Promotions en onze kookdemonstraties

Wij nemen u graag werk uit handen. J.u.i.c.e. Promotions werkt het plan van aanpak uit en presenteert een gedetailleerd plan van aanpak op winkelniveau. We selecteren de juiste demonstratrices en briefen uitgebreid. We regelen de kleding, de voorraad en plaatsen de POS-materialen. Wij onderhouden ook contact met de winkels en monitoren de resultaten, ook in de verkoop van de werkdagen of zelfs de gehele week. Met een uitgebreid dashboard houden we u wekelijks op de hoogte van de voortgang.

Kookdemo’s plannen?

Wilt u 100 kookdemonstraties op 1 dag uitvoeren en gaat u voor een campagne van een langere periode? Met beide hebben we ruim ervaring. Neem contact op voor een vrijblijvende benchmark of een advies op maat.

WIL JE OOK EEN SUCCESVOL PROJECT MET ONS STARTEN?

NEEM DAN VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

KLIK HIER VOOR PROMOTIEWERK